Sibelga 2016 Jaarverslag Een betere dienstverlening

Een betere dienstverlening

Een kwaliteitsvereiste

Sibelga is een intercommunale die instaat voor de energiedistributienetten voor alle Brusselse gemeenten. Geen commerciële onderneming dus, maar wel een volwaardige onderneming, met een autonoom beheer en een autonome werking en klanten die kwalitatieve prestaties verwachten. Wij staan ten dienste van de gemeenschap en willen die uitstekende kwaliteit bieden die van ons geëist wordt. Dat doen we door onze diensten en methodes voortdurend te verbeteren.

Sibelga 2016 Jaarverslag Doeltreffende interacties op maat van elke klant

01Doeltreffende interacties op maat van elke klant

Wij staan voortdurend in contact met onze klanten, en dat in zeer uiteenlopende contexten. Ons doel: hen beter begrijpen om hen meer tevreden te stellen.

Meer weten
  • 270,000

    interacties met onze klanten per jaar

  • 50

    frontoffice- en 150 backofficemedewerkers

  • 46,000

    Welcome Packs bezorgd tussen juni en december 2016

Sibelga 2016 Jaarverslag Doeltreffende interacties op maat van elke klant
Sibelga 2016 Jaarverslag Een performantere organisatie

02Een performantere organisatie

We hebben de kwaliteit van onze dienstverlening op tal van vlakken verbeterd. Dat kwam niet alleen onze klanten, maar ook onze teams ten goede.

Meer weten
  • 32,002 %

    openingen en 26 810 sluitingen van meters

  • 95.7 %

    storingen verholpen binnen de voorziene termijnen

Sibelga 2016 Jaarverslag Gerichtere informatie

03Gerichtere informatie

Wij willen de Brusselaars beter informeren bij problemen met de energietoevoer. Daartoe werden dit jaar verschillende initiatieven genomen.

Meer weten
  • 24/7

    Een dienst die bijstand verleent bij stroomstoringen en gasreuk

  • 527,988

    bezoeken op www.sibelga.be

Sibelga 2016 Jaarverslag Gerichtere informatie
Sibelga 2016 Jaarverslag Resultaten ten bate van onze klanten

04Resultaten ten bate van onze klanten

Onze voortdurende inspanningen om de kwaliteit te verbeteren, hebben zeer positieve resultaten opgeleverd voor onze klanten.

Meer weten

De gemiddelde duur per klant van een storing op het hoogspanningsnet van Sibelga is gedaald van 18 minuten in 2013 tot 9 minuten in 2016.